2 stycznia 2023 roku będzie już obowiązywać nowy rozkład autobusu 78. Linia łącząca Aleksandrów Łódzki z Łodzią będzie miała:
> nowy, stary rozkład jazdy;
> nową, starą trasę, z nowym, a nie starym zakończeniem/początkiem w Łodzi.
Coś niezrozumiałe? No to krótko, czytamy skupieni...
Nowy rozkład godzinowy i ilościowy pozostaje po staremu, bez zmian. Zmienia się dotychczasowa trasa, autobus 78 nie będzie już jechał przez Antoniew i Rąbień, w obu kierunkach 78 będzie jechało Aleksandrowską i Rojną. Nowością w rozkładzie jazdy będzie to, że linia nie wróci na trasę sprzed remontu Aleksandrowskiej. Autobus 78 nie będzie dojeżdżał do Zachodniej.
Zarząd Dróg i Transportu, z pewnością za zgodą władz Łodzi, ponieważ wiadomo, że taka decyzja wywoła kontrowersje zdecydował o zakończeniu trasy 78 na Żabieńcu, czyli tak, jak to miało miejsce przez ostatnie pół roku.
Tyle faktów, teraz komentarz. Od wczoraj, kiedy pojawił się nowy rozkład, bombardujecie wpisami redakcję i na maila i na messe. Są 2 strony barykady. Pierwsza to ci użytkownicy, którzy chcą protestować i proszą o poparcie dla przywrócenia trasy do Zachodniej. Druga to ci pasażerowie, którzy chwalą skróconą trasę. Jest jeszcze trzecia frakcja idąca trochę w poprzek dwóch wcześniej wymienionych, czyli wszyscy, którzy chcieliby żeby autobus 78 nie jechał Rojną, tylko cały czas prosto Aleksandrowską.
Przyznam się, że nie mam na dziś zdania i nie jestem też w stanie ocenić obiektywnie, która ze stron ma rację, bo wszyscy używają przekonujących argumentów. Trasa tylko do Żabieńca sprawia, że jazda do centrum wydłuży się ze względu na przesiadkę, ma to jednak zaletę, bo faktycznie mieszkańcy Teofilowa będą mniej korzystać z 78 i to w obu kierunkach, bo na dłuższą trasę lepszym rozwiązaniem będzie dla nich od razu tramwaj lub linia 96. To też generuje argument za tym, że jeśli autobus ma być tylko z Żabieńca logiczne byłoby go od razu puścić prosto Aleksandrowską, przecież Łodzian korzystających z takiej opcji będzie niewielu. W drugą stronę, czyli z Aleksandrowa do Żabieńca rozwiązanie prosto Aleksandrowską już nie jest dla mnie takie oczywiste, bo tutaj pojawiają sie osoby odwiedzające punkty handlowe na Teofilowie lub uczniowie szkół, zresztą te osoby najczęściej używają swojego przykładu dla popierania jazdy 78 przez Teofilów w obu kierunkach. No i takim sposobem mamy jeden temat i kombinację kilku rozwiązań, z których żadne nie satysfakcjonuje wszystkich. Bądź teraz mądry. Kluczowy pozostaje spór czy krańcówka na Żabieńcu istotnie poprawi punktualność autobusów poruszających się w krótszej pętli. Mam świadomość, że jazda Lutomierską i w okolicach Zachodniej oraz Drewnowskiej często zmuszała 78 do stania w korkach, a to w konsekwencji do wypadania kursów, ale od zawsze pojawia się wątpliwość, dlaczego linia 96 jeszcze bardziej narażona na korki i opóźnienia, bo prowadząca przez serce miasta zawsze była sprawniejsza niż 78? Stojąc na przystanku regularnie można zastać sytuację kiedy podjeżdża 4 albo nawet 5 autobusów 96, natomiast 78 nie widać na horyzoncie!?
Liczę na merytoryczną dyskusję pod postem promującym ten artykuł. Pokaż i wytłumacz dlaczego Twoje rozwiązanie trasy jest najlepsze. LINK DO DYSKUSJI, KLIKNIJ
Comments